citat:Ursprungligen skickat av larssonn
Hasse upplever du att det är mer "skitsnack" (ibland ganska underhållande tycker jag) på ciklid.se än på andra forum
låser ni ofta trådar eller ger folk gula kort på akvarieguiden ?
Nej, jag tycker inte det är mer skitsnack på ciklid.se sett över en längre tid än vad det är på andra akvarieforum. Inget jag reagerat över iaf, jag läser inte allt på ciklid.se.
Nej, det är mycket ovanligt att moderatorerna på AkvarieGuiden ingriper i diskussionerna. I de fall det görs handlar det om rena regelbrott som t.ex. direkt annonsering i forumet. När svallvågorna går höga brukar vi (jag) försöka gjuta olja på vågorna på olika sätt. Det brukar ta udden av hetsporrarna.
Att moderera ett forum är inte bara att kunna reglerna och ha rättigheter att utöva makt. Det handlar också mycket om psykologi och pedagogik och att kunna ta folk på rätt sätt utan att göra ont värre, så att säga. Inte alltid enkelt, men man bör sträva åt det hållet iaf.
Bra förklarat av Joakim om orsaken till låsningen. Jag väljer att se detta från den positiva sidan, att moderatorerna fick en liten tankeställare och att kanske någon funderar en extra gång innan man ingriper med maktmedel. Se det som ett råd.
mvh
/Hasse