citat:Tycker nog att din lilla antydan om att det är tid som medlem eller antal inlägg som avgör om det man tycker är relevant eller inte.
Det var inte så jag menade alls utan jag menade enbart att det är svårt att göra en rättvis bedömning om man varit här en kort tid. Jag skrev även att du hade rätt...rent teoretiskt..om hur man bör agera. Sedan så hade jag ju på känn att du varit här under annat användarnamn...så jag "klassar" verkligen inte ner någon. Tycker du inte att det är en rättvis bedömning av mig att en som varit här i 11-12 dagar som medlem normalt sett inte har riktigt heltäckande insikt om vad som varit sagt tidigare vid andra tillfällen och kanske ligger som last vid nästa diskussion. Så ska det ju givetvis inte vara...men tyvärr är det så...i praktiken.
citat:Återigen om nu någon är så duktig att han/hon med några få ord kan få igång en hel hög folk att ilskna till och känna sig provoserade så borde väl högen med folk som vart med här sååå länge oxå lära sig att inte hugga tillbaka..eller?..håller fast vid att är man med och ger så får man faan tåla att få....livets regler..gäller även ett forum som detta.Så visst stämmer mycket jag skriver i teorin och även i praktiken
Ibland är det svårt att hålla tillbaka då man kanske fått skit ett flertal gånger ifrån samma person och som man tycker är omotiverat.
Om det du skriver gällde i denna värld...både teoretiskt och praktiskt...så skulle världen vara fritt ifrån bråk, våld och krig. Ibland ryker man ihop i en onödig diskussion och det är självklart inte bra, men ibland är det i det närmaste oundvikligt att det kan bli vissa heta diskussioner.
Det är nästan aldrig som man ryker ihop på sakliga eller hobbyrelaterade grunder, utan faktiskt på spydiga och nedlåtande provokationer...bråken handlar oftast inte alls om vad ciklid.se är ämnat för.
Nu har jag inget mer att tillägga här i denna fråga.