För att avsluta denna tråd och en likande (
http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8843) vill jag gå ut med det stora skälet varför Styrelsen valt att utöka antalet Moderatorer.
Tidigare har befintliga Moderatorer på forumet endast bestått av Styrelsen, samt Ola Svensson.
I samband med att Kjell Fohrman efter sina 4 år som Styrelsemedlem avgick lämnade han ett stort tomrum efter sig i all den tid han lade ned på vårt forum, som bland annat Moderator.
Detta har inneburit att övriga Styrelsemedllemar och Ola, har haft en tuff match att hinna följa med i alla trådar som läggs in varje timme om dygnet, vilket också resulterat i att vissa trådar ibland glidit iväg lite för långt, och sedan har de varit svåra att stoppa utan att uppröra allt och alla.
Efter att ha dryftat detta som ett växande problem kände vi i Styrelsen att vi vill få ett bättre grepp över situationen, utan att för den skull helt knäckas själva av att ständigt behöva vara uppkoplade för att se vad som händer.
Vi tillfrågade då ett antal personer om de ville hjälpa oss i arbetet med att finnas tillgängliga och guida användare rätt när så behövs,
och vi gjorde bedömningen att de tillfrågade personerna är både flitiga besökare av forumet och har lugn en inställning i vad de skriver. Vissa tackade ja till att ta på sig ett sådant upprag, andra har för tillfället tackat nej.
Se också till att skilja på dem som är Moderatorer för de olika avdelningarna i forumet (de syns till höger om respektive forumsavdelning) och de som är moderatorer för övriga funktioner på Ciklid.se, såsom Köp & Sälj och Medlemmarnas Bilder.
Moderatorer är inte insatta som ett maktmedel utan som medhjälpare med ett ökat kunskap om formerna i forumet och siten Ciklid.se.
Min förhoppning är att ni respekterar dessa personers arbete och ser dem som ett hjälpmedel.
Om vi, NCS-medlemmar som icke NCS-medlemmar, beter oss illa i vårt forum kommer vi att avskräcka de som nyligen hittat till vårt forum och det är det sista som vi i Styrelsen vill skall hända.
Hjälps vi alla åt och inte strävar efter personliga vendettor, så tro åtminstone jag att tidigare problem framöver skall ses som historiska problem.
Hoppas att jag har allas medhåll i detta.