hmmmmmm.....
citat:Ursprungligen skickat av hutti
tja
Var på ett akvarieföreningsmöte häromdan!(mitt 5:E).Trodde i min enfald att det skulle bli kul...harsk!Alla glodde som nått katten släpat in(som vanligt)...Min undran är?Måste man betee sig på ett visst sätt?Eller räcker det inte med att man har VISS erfarenhet och bjuder på sig själv?Varför är förenings folk så in....vete tråkiga?Måste man vara det?kan man inte gilla fiskar o ta tex en starkmjöd istället för kaffe?Eller är det en omöjlig kombi?(jag köpte iallafall lotter!
Min reaktion var på följande!!
"Varför är föreningsfolk så in....vete tråkiga"
"Måste man betee sig på ett vist sätt"
Är det då FEL att säga att föreningsfolk inte behöver vara tråkiga? eller att det beror en hel del på en själv? En naturlig sak (enligt mig iallafall) är att om en förening ska överleva, så måste dom bemöta sina nya medlemmar på ett trevligt sätt, annars dör föreningen med sina medlemmar! Om en ny person kommer in - klart som korvspad att han ska bli väl bemött, men det har väl inte med att göra om allt föreningsfolk är tråkiga?
Torra månniskor, är väl torra i betraktarens ögon eller? Med det menar jag att vill man hinka en bira, så hinka en bira, men det kan ju som jag skrev, vara lämpligt att följa god ton.....
Att tala om hur klubbar/föreningar bör bemöta sina nya "prospects" är för all den ingen dum diskussion, men att diskutera hur torra, tråkiga eller underliga vissa är, eller inte är, tycker jag är fånigt!
Att hutti inte skulle få uttrycka sig, finns det inga hinder för från min sida iallafall
Så för all del - fortsätt gärna och diskutera;)
Deathdealer mår grymmt bra *asg*