De jag aldrig kommer gilla med Nikon är deras hantering/ergonomi. Hur f-n tänker dom rent ut sagt...? Visst de kanske är en vanesak, men är man van vid Canon så blir de nog en grym omställning till Nikon. Som t.ex. vart ska man ha tummen? Inte värst skönt att ha den mellan knappar eller på ett hjul hela tiden. Usch!
Sen den "urgröpta kanten" i handflatan på högersidan där.. ??? hua!
Nikon känns även plastiga...
Sådär då har jag kastat lite skit på Nikon.. välförtjänt dock!
Nu kom det lite låg nivå igen, håll det mer sakligt, det vinner man på i längden :)
Håller med att husen är olika utformade och visst har Canon sett till att det finns mer plats för tummen, för eller nackdel, vem vet?
Om alla hus såg likadana ut osv. ja då skulle det vara väldigt tråkigt, likadant med allt här i världen.
Sedan är ju detta en ergonomi fråga, den styr mig väldigt mycket och Nikon passade mig bäst, men vem vet, om 5 år kanske Canon släpper en som passar min hand perfekt och för din del kan det faktiskt bli tvärtom.
Har hållt i båda husen och det avgorde mitt val.
Har Du hållt i en D3:a?
Om inte så var försiktig med ditt uttalande ;)
Det där med plastigt är nog en inbyggd reaktion Du har, för din inställning till Nikon är ju körd i botten och Du gör allt för att hitta fel.
Och glöm inte att även jag har varit där, alltså varit väldigt avog till Nikon.
I nuläget så är alltså Nikon ett självklart val för mig, men vem vet hur det ser ut om 5 år?
Då kanske man står där med en Canon, Sony eller varför inte en Pentax?
Fick jag bestämma, ja då skulle det vara en Minolta 700si fast digital med fullsensor.