Pangaea johan_lindgrenpangea vad har du för utrustning? Jag har en nyinförskaffad Canon EOS 350D med standardglugg EF-S 18-55/3,5-5,6... Bilderna är tagna helt utan blixt och med enbart ordinär akvariebelysning som ljuskälla...
specmats "Vf aratus hane:" -Äntligen lite snygga malawi! ;), skämtåsido, otroligt snygga saulosi-vilken extremt stark gul färg på den honan
Zaphi Melanochromis joanjohnsonae är rätt gissning! Den kallas även "Pärlan från Likoma". Den finns på Nol nu och är en klart underskattad mbuna. Väldigt annorlunda. En minst lika underskattad är Astatotilapia calliptera.
Midas_Tom dom har joanjohnsonae hos min lokala handlare.. men dom är ju skit skrajja hela tiden!! även fast de går ensamma i ett kar!
Laesk Midas_Tomdom har joanjohnsonae hos min lokala handlare.. men dom är ju skit skrajja hela tiden!! även fast de går ensamma i ett kar! De är just ensamheten som gör dom skygga... (fanns på borås zoologiska för ett tag sen me, mkt fina!)
kajp CutekidVf Saulosi hona, grymt härliga färger Bara att hålla med.Härligt kort blir nästan sugen på ett afrikakar igen.
Filterludd Melanochromis Johanni För att inte denna underbara tråd ska dö bidrar jag med en av mina blå skönheter. Ok, den är varken lika stor eller färgglad som tidigare mästerverk, men han duger ändå. Björn - numera betalade medlem i nordens blötaste sällskap
dinajel Najs, Björn! Ska du inte lägga ut lite bilder på dina fina demasoni också? Dom lär väl vara ett favvofotoobjekt? Börjar nästan bli sugen på att byta från Tanganyika till Malawi när jag ser alla fina malawifirrar...
stiffe ozricNä,huvudet är alldeles för snipigt,tycker jag.Men det kanske är ett pyttelitet yngel?? Jag har köpt 20st som Demasoni men där finns ca 3-4st som inte liknar Demasoni alls men dom är i ofs inte större än ca 3-4 cm.Men där finns några som bara är 2 cm men som redan ser ut som jag vill att Demasoni ska se ut som. Den här t ex
Midas_Tom bild på min marlbouro red från stendker: http://img218.imageshack.us/img218/4225/tomsfiskar1januari20060114uh.jpg
ozric Hmm,lite mystiskt med 1:a bilden iaf. Samtliga har ju ganska snipiga munnar/huvuden,vilket de kanske kan ha, men den översta har också så mkt silver i sig. Är den fortf. mkt ung tar den sig säkert.
drd Honey dream kallas denna sorts diskus från danmark. Ser ut som en hel del vf nån snygg sort iaf....numera simmar den i mitt 310 kar med 12 andra diskusar. ;)