LeopoldiVad har du för pH?
Får du ynglen att äta något?
Tja, PH har jag en ful ovana att aldrig mäta, så ärligt talat vet jag inte riktigt. Anledningen till att jag aldrig mäter är att jag är så djäkla färgblind så det är omöjligt med dom här vanliga testerna, det brukar bara bli när jag kommer ihåg att be någon om hjälp med det och det är inte så ofta.
Men vattnet här ska ligga på 7 ungefär, men det är ganska hårt. PH borde dock sjunka lite i akvariet tack vare mina rötter.
Ynglen vill inte äta som jag vill. det enda jag har sett dem äta är nykläckt artemia, men det är inte med någon direkt glupande aptit dom tar den, åtminstone inte jämfört med andra yngel. Inget annat som jag gett dem verkar de vilja ha.
daniel60Det där hände mig hela tiden med Retroculus-yngel. Började misstänka att orsaken var för mycket bakterier, men innan jag hann prova ett UV-filter dog lekparet. Kanske nåt för dig?
Tja, det är möjligt jag är redo att pröva det mesta. Det är ju inte alltför vanligt med akvarielek hos dom här firrarna så att hitta dokumentation är inte det lättaste. Ska testa att hälla i lite kemikalier i yngelakvariet nästa gång då.. Även om jag är lite motståndare till sådant personligen. Eller kanske köpa ett UV-filter. Funkar det inte kan jag ju använda det i mitt planerade saltkar. :)
Himla synd, jag hade velat lyckas dra upp åtminstone en kull till "säljbar" storlek innan jag gör mig av med gruppen. Ärligt talat börjar dom bli lite för stora redan så jag blir kanske tvungen att sälja ett av lekparen och eventuellt dom två som inte har parat ut sig ännu.