ni verkar glömma att det ändå finns ett behov av att chatta, det ser man ofta i många trådar och då finns det kanske en anledning att skapa en sådan tjänst
Jag är med i en del andra forum och där har jag sett följande scenario inträffa alltför många gånger:
Person A frågar något i en tråd. Person B svarar. Person A frågar igen. Person C svarar. Person D svarar också. Person A ställer en kompletterande fråga. Person B svarar. Person A säger till person B "Du har mail". Tråden dör!!!
I det här scenariot så försvinner möjligheten för person C och D samt andra eventuella personer att bidra till debatten. Person A har ju deklarerat att han/hon vill ha "privatlektioner". Möjligheten för forumets övriga deltagare att delta i eller bara läsa och lära försvinner också. Att sedan person A och B får en jättebra relation och löser många problem samt även träffas och käkar pizza och dricker öl och har skittrevligt försvarar inte att forumsbesökarna blir blåsta på erfarenheter. Forumets uppgift är nämligen att organisera alla besökares önskemål och behov!
Edit: Visst tusan, jag glömde ju:
Alla har ju möjlighet att utveckla chattandet via messenger eller ICQ. Alla kan ju lägga in dessa kontaktuppgifter i sin profil.