Zoopet har jag helt lagt ner. Alldeles för få diskussioner som är på någon vettig nivå, men självklart finns det duktiga akvarister även där. På Ciklid.se finns dock fler vassa akvarister än på Zoopet. Trivs bättre med att inte läsa så många inlägg från nybörjare, ska man svara på alla sådana har man att göra... (därmed inte sagt att nybörjare inte är välkomna, klart det ska in nytt folk - men blir det för mycket nybörjarfrågor så tröttnar jag). Alla vill förmodligen utvecklas i sin hobby, så även jag. Gäller att ha en bra balans mellan att svara på frågor och att själv få svar på egna saker.
Hilsen,
P
Håller i princip med dig och du har helt rätt i mycket av vad du skriver.
Men det är roligt att hjälpa de som verkligen är seriösa och tar åt sig av goda råd.
Naturligtvis är det inte "Mitt första akvarium" tråden jag pratar om, utan om diverse projekttrådar, där det håller på och har vuxit fram riktigt fina kar. Dessutom brukar jag lotsa över en del till ciklid.se när jag vet att det finns info att hämta här. Förhoppningsvis lyckas man fånga in någon som blir medlem här.
PS: Mitt inlägg igår var medvetet provocerande eftersom det var så dött i tråden.