Kvittar ju nästan vad man röstar på idag. Sänker man någon skatt så höjer man någon annan.
Alla verkar gnälla på vem som styr men det är varken mer eller mindre i min plånbok iaf.
Amen!
Har följt tråden med intresse men inte sett någon mening att lägga mig i, men det här uttalandet är ungefär vad politik är idag.
Omflyttande av pengar. Om man sänker en skatt/avgift någonstans så måste man höja i andra änden. För min del som "vanlig" arbetare så föredrar jag naturligtvis att skatterna inte sänks hos dem som redan har pengar.
Men självklart är det naturligt för den som sitter i andra änden att tycka tvärtemot mig.
Problemet som jag ser det är att vi inte fått fram ett bra mellanting inom sjukskrivningar och a-kassa. Antingen utgår vi från att ingen fuskar, då släpper vi igenom allt. Ingen vettig lösning då det kostar på tok för mycket pengar.
Eller så utgår vi från att alla fuskar. Släpper inte igenom något och sänker visserligen kostnaderna men det på bekostnad av människors välbefinnande. I ett samhälle som byggdes av människor anser jag inte att det vi "sparar" på detta är värt det.
I övrigt en intressant diskussion som Janne dragit igång. Ser fram emot fortsättningen under morgondagen ;)