Det var ju det jag sade i mitt förra inlägg att " det är en politisk och vetenskaplig" sanning. Det betyder bara att här och nu så känns det rimligt. Hur rimligt? det beror på media!( och därmed underkänner jag medelsvensson?, ja precis!)
Ja, men när man säger "vetenskapligt faktum" så menar man att det är extremt osannolikt att det inte är så. Det är bra att du tar upp media. Media har fullständigt misslyckats med att förmedla att evolutionen är bevisad. Det är egentligen fel att kalla det evolutionsteorin. Det är lite som att kalla det jordenärrundteorin. Det är extremt osannolikt att joden inte är rund. Att det existerar en evolution är MER säkerställt än att Jupiter existerar.
Dessutom är det OMÖJLIGT att det inte sker en evolution eftersom alla organismer skaffar mer avkomma än vad som kan överleva och det finns en ärftlig variation!
Att jorden är mycket gammal och att liv funnits nästan hela tiden är visat med flera olika vetenskaper som geologi och flera olika sorters fysik. Osv osv. Allt liv är med största sannolikhet släkt med varandra. Allt talar för att livet har ett gemensamt ursprung och att avancerade livsformer har utvecklats ur enkla. Det är extremt ossannolikt att det inte är så.
Vissa sanningar står sig helt enkelt. Dessa kallas upptackter som att jorden är rund och snurrar runt solen. Darwin upptäckte evolutionen. Evolutionen är ingen teori.