Avslutningsvis så vill jag bara säga att jag blir både uppbragt, förvånad, ledsen och besviken över allt som vräks ut här och den stora brist på respekt och tolerans för tro och religion som uppvisats i de senaste inläggen -
Jaa, också jag blir det ibland, över motsatsen alltså. Men jag ser det som så att om jag ger mig med i leken får jag leken tåla.
Lite allvarligare: Framför allt håller jag på åsiktsfrihet. Sedan tycker jag också att vi ska respektera människorna/individerna och deras rätt till sina åsikter (det har jag väl skrivit flera gånger redan). Tack Nils för Voltairecitatet.
Men, måste man/kan man respektera åsikterna? Hyser man en åsikt innebär det väl per definition att man anser motsatsen vara fel.
Sen hettar det väl till ibland därför, att tro och religion av historiska skäl åtnjuter så stor respekt, att varje kritik, för att inte tala om raljerande eller skarp kritik, upplevs som otillbörlig. Glöm inte, att humorn är ett av de skarpaste hjälpmedel vi har.
Avslutningsvis, inte heller jag har något emot att vi börjar anse oss vara klara med den här sidogrenen och återgår till att se om vi hittar andra intressanta infallsvinklar på evolutionen, gärna då ciklidrelaterade.