Tack tack!
Det låter ju lovande och näst intill perfekt. Nu är de ju så att jag håller lite Sciaenochromis fryeri, Protomelas taeniolatus och Pseudotropheus Saulosi för tillfälligt i 250 liters akvariet. Alla är dem runt 7-10cm och de är sammanlagt 5 fiskar. Borde jag göra mig av med alla innan jag sätter ner jaggorna? Tänkte om de skulle vara kvar för att vara någon sorts targetfish under deras uppväxt, förstår ju att de blir mat till slut så kan ju tyckas grymt, men vad säger du Fredrik?
Fick inge svar riktigt på var man får tag i jagga yngel om man bor här i uppsala, hade tänkt mig yngel på 3-7cm?
Tack på förhand för alla bra svar!
/v
Jag tror att du kan ha kvar dina malawi ett tag till, är det 7-10 cm så lär de inte bli mat i första taget.
Misstänker att det är saulosin som är minst, men de kan å andra sidan vara rätt så tuffa så det dröjer nog ett tag innan jaggorna klämmer dessa om de ens gör det. Då får de nog åtminstone komma upp i 20 cm och det tar lite tid i ett 250 l kar..men det går.
Fast säker kan man ju aldrig vara, framför allt så vet man inte vad som händer när det är släckt.
När mina första dovii växte upp så gick de tillsammans med golden och maingano i ett 375 l kar.
Jag hade rätt många av varje art och det fanns en hel del stenar och rötter för de att gömma sig.
När doviina kom i karet så var de lika stora som de andra, men de växter ju betydligt fortare.
Efter ett tag så märkte jag att det försvann malawifiskar lite då och då. Doviina visade aldrig något intresse för dem när det var tänt.
Men när det var släckt så hände det tydligen saker...