Jag vet inte vad ni har hunnit gå igenom i tråden redan, men kan en höjning av medlemsavgiften till låt säga 350kr få föreningen på fötter igen? Det är ju egentligen en struntsumma med tanke på vad man betalar för annat.
Den summan är precis vad jag tänkte föreslå, plus en hel del andra åtgärder.
Jag tycker att NCS borde göra en undersökning om folk är beredda att betala 350kr/år. Det är jag verkligen beredd att göra..inte enbart för denna situation utan för att jag faktiskt tycker att det är ett rimligt värderingsbelopp.
Jag skulle även kunna tänka mig att sponsra med en hundring utöver detta och få en liten symbol på sin avatar där det står att man sponsrar. De pengarna kunde styrelsen välja att antingen dela ut i stipendium eller i annat projekt som rör ciklidhobbyn.
Utarbeta en speciell modell för företag som kan sponsra olika evenemang. Ta reda på möjlighet till bidrag för föreningen genom olika aktiviteter och projekt som ändå görs inom föreningen och som gynnar naturen, sjöar och återväxt/kunskap om arter.
Dra nytta av villiga medlemmar för jag tror att väldigt många är mycket måna om föreningen och att den skall leva vidare som en stolt representant för vår hobby.
Det finns massor att göra och orkar inte föreningens styrelse ta allt så dra ihop ett gäng som arbetar på sidan av att undersöka möjligheter för föreningen. Jag gör det gärna och anmäler mitt intresse till att delta i en arbetsgrupp.
Jag arbetade ju tidigare med att dra in rabatterad Naturose astaxanthin till föreningen från Linkan AB så nog finns möjligheterna att hitta delar som absolut kunde gynna föreningen..det är jag övertygad om.
Nu är jag inte någon naiv stolle som tror att det bara är att hugga i och dra hem storkovan..jag vet att det dels är svårt att fokusera på rätt mål och även få utdelning på sitt arbete, men om man försöker så kanske man kan få in något som gynnar föreningen på kort sikt och på lång sikt.
Att man bollar ideer som gjorts i dessa trådar är kanon för då ser man att viljan finns och att det finns förslag och tips som man inte tänkt på tidigare.