Erik ÖOm jag fläskar på med hysteriskt mycket ljus i burken...kanske.
Sen är det ju skitbra ifall fler skulle rösta som du men tyvärr så röstar nog de flesta ändå inte så. Hur kan det annars komma sig att de flesta bilder som har varit med i år är artbilder oftast bredsida? Jo för att det är så vi tror att en vinnande bild ska se ut...mig inkluderat för jag kan inte ett skit om foto. Ser alla bilder typ likadana ut så röstar jag på den som är skarpast :). Så jag har bidragit till att tävlingen mer och mer tappat bidrag och röster, tyvärr.
Men jag är inte den som är den (jag är den andre). Jag ska fan ställa upp i tävlingen för första gången med en bild tagen med min sunkiga kompaktkamera så får vi se om jag får några röster :)
Med tiden så försöker väl dom som skickar in bilder ta bilder som passar dom som röstar. Troligen är det så. Just därför vore det bra med några kunniga som skriver kritik till alla bilder för sånt kanske lär både dom som fotar och dom som röstar vad man kanske bör titta på. Men samtidigt så är ju det roliga med foto att det finns ingen regel som säger vad som är en bra bild, sånt handlar om känslor och inte mattematik.
Bra att du är den andra som ska skicka in bilder, (jag själv är den första som gett upp.) Men ett litet tips om du nu är nybörjare är att ta lite hjälp av någon kunnig som kanske kan lägga en liten hand och hjälpa dig med redigering/framkallning av bilden, sånt får oftast en medioker bild att växa några klasser.
(anledningen till att jag gett upp är otydliga regler och noll feedback på bilderna som man skickar i, men även jag kan ändra mig, kanske.)