Men om jag inte är helt ute och fiskar nu så låter det på dig som så att du vill begränsa utrustningen för att alla ska ha chans? Men jag förstår inte att du inte tar till dig det Zaphi har sagt under hela denna tråden att det spelar inget större roll! Jag ser det såhär.
Alla oavsett utrustning kan ta en kanonbild men killen med 1k utrustning kanske får te en kanon bild på 100bilder medans dom som kanske har bättre utrustning och eventuellt ett större intresse tar 10av 100 kanonkort.
Men om vi ställer en fråga till Zaphi som jag nu fått en bild av att vara mkt insatt i fotografi, Hur många bilder tar du för att få till den bilden du söker?
Och jag kan gissa att det är en del kort :)
Men herregud..vart har jag sagt att man ska begränsa utrustning? Jag förklarar ju bara om varför tävlingen resignerat och varför vissa foton vinner framför andra. Att de flesta foton blivit rena artfoton vilket styrt fokus på bildens teknik mer än vad bilden har att berätta. Det har gjort att vanliga glada amatörer tröttnat på att skicka in sina halvdana foton för de vet att de aldrig kan vinna mot en person som har höga fotokunskaper och bra utrustning.
Ni pratar om professionella värderingar till fotografering och jag pratar om vad som hänt med Fototävlingen. Det är verkligen äpplen och päron som diskuteras här...
Jag är fan inte dum i huvudet om ni tror det..jag FATTAR vad en bra bild är.
Har ni kollat tävlingarna på Fototävlingen? Har ni verkligen det? Jag tror inte det med den här diskussionen...
En bra systemkamera ger fotografen större valmöjligheter och är ett större hjälpmedel till att skapa bra fotografi. Man kommer närmare professionellt tagna foton även om man är amatörfotograf och det är väl det som i grund och botten gjort att budgetvarianter på DSLR kameror är så oerhört populära just nu.
ALLA kan ta snygga foton för att de har råd att köpa en bra kamera som tar bra bilder utan större kunskap om fotografering.