Varför är du/ni medlemmar i Nordiska Ciklidsällskapet
Är det för att titta på vad andra sysslar med ?
Bara snacka fisk ?
Kika på bilder?
Arbeta lite granna idellt ?
Dela med dig av din kunskap ?
Vinna stora priser i fototävlingen ?
Ja det finns säkert massor av olika anledningar, men en sak är säker vår Ciklidförening blir aldrig bättre än vad
vi själva gör den till..........
Åter till fototävlingen
Jag tycker det är tråkigt att det inte är fler som skickar in bilder på sina fiskar. För det finns ju många duktiga fotografer bland våra medlemmar som borde var intresserade av att vår fina förening fungera bra. Eller är det enbart priserna som styr???
För min egen del så är ett ev pris inte min drivkraft utan det är att tävla mot mig själv att lyckas få fram spännande händelsekort ur mina akvarium.
Om sedan dessa kort gillas av betraktaren i fototävlingen så är det ju kul för mig...Jag uppskattar som så många andra ev fotokommentarer.
Om man fotar mycket och är med i fototävlingen kan det ju hända att ens kort får pryda framsidan på CB vilket har hänt mig ibland. Detta borde väl vara en inspirations källa för många .
En annan inspirationskälla är vårt medlemskort som ju pryds av vackra fiskfoton. För år 2010 är det 2st kort som jag tagit... Dessa hade inte kommit till om jag inte varit med i fototävlingen.
Det har pratats mycket om oklarheter ang tävlingen men det är ju bara att läsa tävlingsreglerna eller pm.a till ansvarig så får man svaret...
Att vara intresserad av foto innebär att man halkar in på fotosidan.se och skaffar sig några intressegrupper av olika ämnen.
Om man lyckas ta något bra och speciellet foto så kan man försöka få det med i deras FS Galleri där en jury väljer ut de som är värdiga den platsen.
Om jag får skryta lite så har jag lyckats att få med ett akvariefoto där, det enda under gruppen husdjur/makro, se länken:
http://www.fotosidan.se/gallerifs/viewpic.htm?ID=652983&set=gfs&_referer=%2Fgallerifs%2Findex.htm%3F_subjectcategories%3D32%26_techcategories%3D13%26_tag%3D%26authorName%3D%26_sort%3Dfolder2item.ctime%2BDESC%26ID%3D%26__style%3D%26_dosearch%3D1
Detta kort är skapat tack vare att jag har varit med i vår fototävling.
Kortet har även varit publicerat i en stor fototidning med expert bedömnings kommentarer.
Så nog finns det olika anledningar att fota våra fina akvariefiskar och visa upp dem i vår fototävling.
Mvh Göran