Nej, det har du inte...men jag tror att vi får svaret så småningom ändå.
Vad är det du inte förstår..eller inte vill förstå?
Du skriver "Huvudet på spiken" om tege´s kommentar och det är föga förvånande för han har rätt
generellt sett.
MEN INTE när det gäller Fototävlingen på ciklid.org!
Där har konkurrensen varit svag, fotona stereotypa..vilket lett till en bakvänd utveckling där hela tävlingen resignerats till bildens kvalitet mer än fotots syfte eller berättelse. En skarp bild på en Tropheus med rätt ljus har sopat banan med foton som kanske haft mer att berätta och fotografiskt sett varit mer spännande.
Varför?
Av den simpla anledningen att det är amatörer som skickat in de flesta bidragen med relativt låg kvalitet och stött på motstånd från medlemmar med betydligt större fotointresse och bättre utrustning.
De som röstat på fototävlingen har med största sannolikhet inte varit de hugade fotoexperterna som besöker sajten utan mer de glada amatörerna som skickat in sina bidrag av mindre kvalitet...
Jag röstar på ett foto som har en berättelse, en mening i fotot mer än ett foto som är bättre rent bildtekniskt. Har alla gjort det? Nej...inte enligt min mening. Där har foton med bättre skärpa, bättre ljus och uppenbart synlig högre bildkvalitet vunnit. Artfoton på t ex Tropheus har legat högt i topp...
Detta är min syn på det hela och jag viker mig tyvärr inte så ni får såga mig hur mycket ni vill. Jag var med och startade Fototävlingen och var delansvarig för den initialt samt att jag har följt den under den här tiden. Jag anser mig ha ganska bra koll på vad som skett och vilken utveckling vi haft på tävlingen.