DaRe
Lite bilder på nuvarande status:
DaRe
Hmm mittenbilden var ju bara ett virrvarr, nåja den får stanna.
RobinH
Inga dåliga foto! dom har växt till sig lite nu oxå ju..
Lundensis
Snygga bilder och fiskar!
Micke-Jarhl
Lite bilder på nuvarande status:
kul att se DaRe!
DaRe
Tackar tackar. Det värmer.
Jo de växer så det knakar minst sagt. Den största har fått en lite mer putande mun med konkav överdel av huvudet och är väl 8cm eller så.
Det börjar synas lite rött på toppen av ryggfenan och svagt grön nyans i fjällen strax bakom huvudet annars en svag gulrosa ton.
Ni andra då, hur går det med firrarna?
Rivulatus
Har samma storlek men lite andra färger tycker jag, mer åt det grön/lila hållet.. Har så förbaskat dålig kamera men ska försöka fixa in lite bilder om jag lyckas ta några bra. En tanke som jag kom på förresten, om gephyrum är en naturlig hybrid mellan ornatum och atromaculatum måste ju båda sistnämda finnas naturligt i rio san juan;)?!
DaRe
Ja det låter ju vettigt, men jag undrar om det är en hybrid. Jag har också en känsla av att fångstplatserna är lite oklara. Det vore ju kul att höra Kullander uttala sig om detta då han har haft en del åsikter tidigare.
Norrland
Det såldes F1'or ett tag sedan men fick aldrig tag pa killen. Dom har en enorm lek täckning. Dom blir nästan gröna med blod roda fenor. Kropps formen var mer avlång på exemplaren jag sett bild pa jamfort med dina.
Rivulatus
Vet inte hur fallet är med just ornatum, men en del djur förändrar sin kroppsform efter sin levnadsmiljö så som är fallet med t.ex. Theraps lentiginosus "high body" vs. Vanliga formen som är mer långsgträckt och är veroende på vattenhastigheten.
DaRe
Jag tror mina är lite onödigt feta bara ;)
Norrland
Jag tror mina är lite onödigt feta bara ;)
He! He! Bra svar.
Rivulatus
Här är som vanligt en dålig bild.. :) Men man ser färgerna iaf. den lite olivgröna bakgrunden, fantastiskt vilket färgspektra de har redan dom kan variera sig i otaliga färger från mörklila till olivgröna på en sekund :). Trolig hane cirka 7-8cm (Bild). Dom växer otroligt långsamt men jag känner att detta kan vara en av de vackraste fiskar jag hittills hållit när dom blir stora.
Lite Bling :)
noYSQIOqPps
DaRe
Snyggt! Jo man är ju väldigt förväntansfull. Vi får hoppas att det håller.
DaRe
Ett par videor från en annan snubbe:
sqKOsB9CyCw
4jrnh05OjMs
DaRe
Lite fler bilder på mina tagna igår kväll
Banderad
De börjar bli riktigt fina.
/Jocke
DaRe
Jo det gröna kommer fram mer och mer...
Vöxer gör det och det snabbt. De hamnar rätt ofta i lite smågruff med min ensamma Aequidens sp Janero Herrera. Bara lite jagande från aequidens sida. Vi får se vad som händer när de blivit några snäpp större.
RobinH
Det var ju riktigt fina foto Dare, dom ser hyffst stora ut oxå!
Hur många har du?
DaRe
4st och det är lite skillnad i storlek. Vet ej könsfördelning ännu.
Störst är när 10cm och den minsta 6cm.