Det finns tyvärr bara två flaskor kvar av den batchen. Men hör av dig om du har vägarna förbi. En liknande variant står på jäsning. Den är istället humlad med Columbus, Simcoe och Nelson Sauvin. Lite rikligare givor och så kommer den att torrhumlas med de båda sistnämnda.
Trevligt. Jag är ganska ofta i Helsingborg, det kanske du också är? Den ölen som står på jäsning låter god. Vet inte om du har förklarat i tråden tidigare vad du använder för utrustning, men det vore kul att veta tycker jag. Jag har funderat ett tag på att börja med hembryggning.
Idag känns min hals bra så då blev det lite eftermiddagsöl
Började med Oppigårds Brewers Brown.
En god och enkel öl. Hade gärna haft lite mer malt och fylligare kropp men då hade den nog också behövt vara starkare, nu ligger den på låga 5,5%. Överlag en god öl och den är ganska billig med. Ölen är en del av småpartisläppet för maj månad. 19,70kr för 33cl.
Fortsatte sedan med Sixth Glass Quadrupel ifrån Boulevard Brewing. En öl ifrån USA i belgisk stil. Helt ok men hade hoppats på mer. Hade gärna haft mer smak, denna är lite lättare än de belgiska varianterna. Men dom 10,5% alkohol är fortfarande väl dolda. Ligger en bra bit efter dom belgiska motsvarigheterna (Rochefort 10 t ex) Men den är absolut inte dålig. Finns i beställningssortimentet och kan beställas styckvis för 39,90kr för 35,5cl eller 149kr för 75cl.