Jag har inte testat Oude Kriek Boon ännu men har ganska höga förväntningar och jag tror den kan leverera.
Idag hämtade jag ut följande beställning, ölen är följade från vänster till höger.
Slottskällan Vit - En veteöl med krusbär, har fått riktigt bra kritik och för 19,90 tyckte jag det var värt att testa en flaska, Slottskällan Dubbel IPA, en bra öl som jag druckit tidigare. Väldigt bra svensk dubbel IPA och otroligt prisvärd då den kostar 26,10kr, Stronzo Fruit Cake, en spontanjäst öl med hallon och brettanomyces som även är ekfatslagrad. Ska bli spännade att testa. Mikkeller Spontan Cherry Frederiksdal. Spontanjästöl med körsbär. Saison de Dottignies. En Saison ifrån det berömda bryggeriet De Ranke. Mina förväntningar är höga. Epic Smoked and Oaked. En öl ifrån ett amerikanskt bryggeri som också kallar sig för Epic, ska inte förväxlas med det nya zeeländska bryggeriet som också heter Epic. Epic Hopulent IPA. En till öl ifrån samma bryggeri. Nøgne Ø Tindved, en spontanjäst öl med havtorn.