Ja, jag tror väl kanske inte att det skulle vara ett problem med Leleupin. Det jag hört är att troffar biter av fenspetsarna på frontosorna.
När det gäller hur väl Lamprologus congoensis funkar med Frontosorna så är inte jag rätt person att svara på det. Jag kan för lite om det helt enkelt. Men de skulle aldrig hamna i mitt kar tillsammans med Frontosorna...och det av en helt annan anledning än att de inte skulle passa ihop: de är från två olika biotoper! För mig är det en big deal. Det skär sig liksom, både i karet och i själen...:S..ja, det är en knepig egenhet jag och några till har. Men det är en helt annan diskussion. ;)
Men om man bara läser lite om Lamprologus congoensis i artregistret tycker jag mig kunna dra slutsatsen ganska snabbt att de inte passar speciellt bra ihop. Den här västafrikanen kan vara ganska aggresiv mot andra arter och ska helst ha starkt strömmande vatten. Två faktorer som jag tycker talar helt emot att man ska ha dem tillsammans. Så mitt svar är: Nej, man ska inte ha dem tillsammans.
//Kaj
Ja, du har helt rätt där Kaj angående Congonesisen, men jag har nog funnit en lösning på det ändå.
Jag kanske i framtiden skaffar ett kar till, där jag kan låta dessa fiskar gå i, ihop med någon mer anpassad sort.
Det är nog så just nu att jag drabbats av "nybörjariver" och vill ha det mesta man ser, framförallt när man ser alla
vackra fiskar och uppsättningar som ni andra har här på forumet.