Jag vet ju att du har varit inne på lite sandlekare/featherfins, men det finns ju en uppsjö med olika. Jag vet att Lasse hade en sanslöst fin ventralishane inne när vi träffades i hand butik senast, om det går att få tag på lite honor till den varianten kanske det hade varit något? Jag har dock aldrig haft frontosor, men visst borde det fungera?
Min kompis Per har kört flera varianter i sitt stora kar, men snyggast är nästan när de går helt ensamma eller med något litet sällskap. Moba-frontosor i sällskap med ett gäng Neolamprologus leleupi har fungerat bra. Jag gillar mer cylindricus, och deras beteende är ju jättelikt leleupin så det bör också fungera bra. Har du funderat på Altolamprologusar? Risken är kanske att de stör eventuell frontosalek, men det är bara spekulationer.
/Jocke
Jo, det skulle nog funka med någon sandlekare och jag har sett Lasses. Hade jag haft ett kar till hade jag köpt det mesta i det karet...:P
Men jag letar först och främst efter något som rör sig i de övre vattenlagren, eftersom Frontosorna mest håller till i nedre halvan, och där har jag fastnat för tricotin. DEN ska jag ha. Nu eller senare.
Sen kan jag tänka mig något mindre som rör sig bland stenen men jag vill heller inte ha något som helt uppenbart kan störa Frontosornas eventuella förökning. Därför har det ännu inte blivit någon Altlamprologus.
Jag såg en fantastiskt fin Neolamprologus, med gult på fenor, rygg och ögon (daffodil eller något liknande?) hos Jägerzoo igår. De hade bara en så det blev inget köp, men hade de haft några stycken hade jag chansat - det hade blivit ett impulsköp mot alla principer!
//Kaj