Låter super! Vad ska du ha i baljan när det är klart? Jag brukar kunna se allt framför mig lååångt innan allt är klart :)
Ja egentligen skulle jag vilja ha ett kar på 2400L eller nått liknande. Men i en lägenhet på 52kvm får man nöja sig med det som får plats och detta fallet är detta max. :)
Jag har inte bestämt mig till 100% vad jag vill ha ännu. Jordätare eller rovfiskar, men just nu lutar det faktiskt åt rovfiskarna.
Besättning med jordätare blir i så fall en hög med Satanoperca daemon men har inte hittat nån direkt intressant fisk jag skulle vilja ha tillsammans med dem i så fall. Lite därför jag tvekar, inte så roligt med bara ett gäng S.Daemon även om de är snygga fiskar.
Rovfiskar så är jag egentligen en malfanatiker, men alla coola malar blir svinstora typ Red Tail Catfish (RTC) och Tiger Showel nose (TSN).
Så blir en liten kompromiss där. 3-4st ur
Polypterus släktet (Fengäddor) men riktigt vilka har jag inte bestämt ännu. Sedan för att ha nått i mitten av karet så blir det 4-5
Datnioides (Dats/Tigerfisk). För att få med i alla fall en mal så blir det en liten skednos
Sorubim Lima
Men vi får se vad som händer när karet faktiskt finns, om jag har hunnit ändra mig eller hittat nått annat coolt jag vill ha.
Kanske går tillbaka till grund idéen med en Fahaka Kulfisk. :)