citat:Ursprungligen skickat av INXS
Fredrik,
Jag maste saga att det ar ett par av dom finaste jaguarerna jag har sett, jag gillar speciellt honans markeringar. Det ser ut som om hanen ser vitare ut med blixt, ar det sa du gillar att han ser ut?
Superfina bilder.
Vaxterna i karet , ar dom riktiga (levande)? Hur haller dom och hur lange)
Tackar tackar! =)
Appropå hanen så ser han betydligt gulare ut på bilden än i verkligheten, man ser det tydligt på fenorna som inte alls är så där gula då jag tittar in i karet. Men sidorna på honom blir ju väldigt ljusa med blixt och så där ljus är han väl inte riktigt i verkligheten. Det är svårt att beskriva vilken basfärg han har på kroppen, den är definitivt inte vit men inte gul heller, det är något mellanting mellan beige, gyllenbrun, lila och grön...
Den här bilden är hyffsat verklighetstrogen men ändå inte helt och hållet.
http://erland.homeip.net/dirgallery/portal?do=viewpicture&gallery=10&image=managuense116.jpg
Jag vet inte riktigt om jag gillar blixtfotot mer än de utan blixt, grynigheten försvinner ju då man använder blixt och det är ju trevligt men allt det där gula kan vara rätt irriterande... Se bara på honan som ser helt banangul ut på blixtfotot ovan. Dessutom så ser man inte hanens bukprickar lika tydligt då man använder blixt eftersom de ljusa fjällen blir så där ljusa och liksom suddar ut bukprickarna litegrann.
Men det är nog troligt att jag börjar använda blixten mer och mer eftersom man även kan fotografera då fiskarna rör sig vilket inte alls går då man kör utan blixt, jag börjar ju ha fotat fiskarna ur alla vinklar då de står stilla nu så det börjar liksom bara bli en massa dubletter i bildarkivet. ;) Nästa steg är att sätta igång och fixa lite actionbilder. =)
Brorsan är på G att skaffa slavblixtar så då är det nog troligt att jag lånar dem emellanåt, då kommer man förhoppningsvis att slippa mycket av det gula och dessutom den onaturliga ljusvinkeln som man får då man fotar med blixt från sidan.
Appropå växterna så är det tvättäkta livs levande svärdplantor. Jepp. Fråga mig inte hur de har lyckats överleva men de har i alla fall stått i över en månad nu. :)
Mvh Fredrik Isaksson